sábado, 2 de mayo de 2009

Creació d’una proposta d’ús educatiu del programa Kid Pix

És una proposta que va adreçada a cicle superior.


Les competències que ens ajudaran a desenvolupar aquesta proposta són les següents:


- Tractament de la informació i competència digital:

D’aquesta competència bàsicament volem treballar la utilització de les noves tecnologies per a accedir a diversa informació, organitzar-la, relacionar-la, analitzar i sintetitzar-la, és a dir, comprendre-la i integrar-la en els esquemes de coneixement.

També volem utilitzar les TIC com a eines en l’ús de processos matemàtica, físics, econòmics o artístics.


- Competència artística i cultural:

Dins aquesta competència volem donar èmfasi en els següents aspectes:

- Conèixer, comprendre, apreciar i valorar diferents manifestacions culturals i artístiques, utilitzant-les per enriquir-nos, gaudir i considerar-les com a patrimoni dels pobles.

- Valorar el diàleg intercultural i la defensa de la llibertat d’expressió en un marc de respecte i empatia per les persones.


Els objectius que volem aconseguir fent aquesta activitat són:



Objectius generals

Objectius específics

Experimentar i indagar en les possibilitats expressives del so, de la imatge i del moviment i apreciar que l’art és una manera de donar forma a les experiències, a les idees i a les emocions.

Aprendre a crear imatges i veure que a partir d’aquestes pots expressar tradicions, experiències, sentiments de persones amb una cultura determinada.

Explorar, conèixer i experimentar les possibilitats que ofereix la veu, el cos, els sons, els instruments, l’experiència artística, la comunicació audiovisual, els materials, les TIC, mitjançant els llenguatges artístics i la realització de projectes expressius i de comunicació.

Conèixer les possibilitats que ens ofereix el programa Kid Pix per a realitzar un projecte on s’expressin diferents cultures i així poder iniciar un debat i una reflexió intercultural.


Aquesta proposta s’emmarca dins l’àrea de noves tecnologies o el que normalment en diuen informàtica i l’àrea de llengua. També podem trobar també alguns aspectes relacionats amb l’àrea artística o de plàstica.

El treball es basarà sobre 2 sessions i consistirà en el següent:


1. Dividirem la classe en grups de 3 o 4 , segons la quantitat de nens que tindrem a classe, de manera que cada grup representi un país.


2. Cada grup haurà de buscar informació del seu país, pel que fa referència a la cultura, tenint en compte les següents característiques: menjars típics, música, art, tradicions populars, animals que hi habiten. Hauran de fer referència a tres d’aquestes característiques com a mínim.


3. Després també hauran de buscar paisatges típics del país.


4. Un cop acabada la primera sessió començarem amb la segona on ja tindrem la informació i les imatges. Els presentarem el Kid Pix, recordant-los les diferents coses que els permet fer, tot i que els nens ja saben utilitzar el programa.


5. Cada grup haurà de fer una petita seqüència d’imatges (una mini pel·lícula) on ensenyin les principals característiques culturals del país. També s’han d’ajudar de text escrit i podran llegir-lo enregistrant-lo amb la seva veu.


6. Finalment passarem a classe tots els mini vídeos per tal de conèixer les diferents cultures que s’ha treballat. També farem un debat final on facin una valoració de l’activitat i podem fer un debat obert sobre les diferents cultures i la riquesa que ens aporta la diversitat.


Cristina Catalán

Aura Lozano

Laura Sunyer

Christobal Martinez

1 comentario:

  1. REcordeu que "les noves tecnologies" ni "la informàtica" són àrees curriculars.

    ResponderEliminar